woensdag 1 januari 2014

Naam


Wow. In één middagje zestig lezers! Ik heb eigenlijk geen idee of dat veel is of niet, maar ik vind het indrukwekkend. Zestig mensen die mijn schrijfsel gelezen hebben. Ik ben zelfs een paar volgers rijker! Wat een leuke reacties! Maar ik kreeg ook commentaar: Die naam, dat kan echt niet! Zit ik 's morgens in de trein en moet ik zeker mijn buurman vragen: "Zeg heb je "Pastoraat, preken, Gods liefde, kinderen, Jezus en nog veel meer" al gelezen? "  Ik geef toe, dat ligt niet echt lekker in het gehoor. Bij het avondeten hebben we er een familieberaad aan gewijd. Wat zou een pakkende naam zijn? De ingevingen van man en kinderen waren ontroerend, ontwapenend en soms zelfs hilarisch. Mijn zevenjarige dochtertje kwam met ontwapenende namen als "Doe de deur voor Jezus open", "Ik ben in de hemel.","Kijk eens om je heen" en "De beste Bijbelteksten van mama". In een poging serieuze namen te vinden kwamen de namen "Vlammetje", "Pareltjes", "De wereld vol Leven" en "Levende zeerollen." Na de "Levende zeerollen" werden de namen steeds vreemder. Zo gingen we van " Krik krak krik", "De kip", "De deugdelijke deur" en "De Paradijsvogel" naar " Doe de deur open voor Miek", "Pizza" (?), "Tickets met korting", " Zo zout heb je nog nooit gelezen" en "De oplichter ( van mijn blog licht je helemaal op)" Nadat iedereen gillend en lachend over tafel lag, heb ik de discussie maar gesloten. Het was duidelijk, hier kwam niets zinnigs meer uit. Maar wat moest het nu worden? Volgens mijn man was het duidelijk: "Een sterke  blog wie zal hem vinden?" Ik geef toe, best leuk gevonden, maar nog steeds erg lang. Zelf voelde ik meer voor "Niet van deze wereld".  Maar dan blijft het probleem van de trein. Heb je de "Niet van deze wereld" al gelezen? Nee, dat is'm ook niet. Een variatie daarop was "Outer space", maar dat klinkt weer een beetje als "gezwets in de ruimte". Uiteindelijk bladerde ik één van mijn vele schriftjes door en viel mijn oog op een Bijbeltekst die ik vorige week op schreef uit Jesaja 38:16 "Maar mijn Heer zei: ‘Tijd om te leven!’ Al die tijd zal mijn geest in leven blijven.U geeft mij nieuwe kracht, u doet mij herleven." Ja, het is tijd om te leven! Wie de Heer kent mag leven! Echt leven!
Voor vanavond is de discussie gesloten, maar wie een betere vondst heeft die de lading dekt, ik hoor het graag! 

4 opmerkingen:

  1. Gedachtensprongen, je springt met jouw gedachten even bij de mensen naar 'binnen'.
    Samenloop, even samen mee lopen met wat jou bezighoudt.
    Wat zou jij doen? Nav WWJD, je lijkt nl telkens met een vraag te eindigen ;-)
    Levensdelen, met elkaar en Jezus voor ons...
    Hihi, dit laat me voorlopig niet los hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi! Vind ik wel wat voor een titel van een volgend blog!

      Verwijderen
  2. Welkom in Blogland, Annemieke.
    Wat het tellen betreft (bezoekers) je moet wel zorgen dat je
    bij instellingen ingeeft dat je eigen bezoeken niet meetellen.
    Anders worden die meegeteld.

    Je kunt in de statistieken ook zien uit welke landen/
    werelddelen je bezoek krijgt. Heel leuk.

    Ik blijf je zeker volgen en lezen.
    Succes met het vinden van een geschikte naam.
    Myriam

    BeantwoordenVerwijderen